זה לא הכדור זו היד

זה לא הכדור זו היד

משאל רחוב מקרי או אפילו סקר קצר בקרב חובבי הספורט יעלה את הממצא המצער כי רובנו לא מכירים את משחק הכדוריד. ענף ספורט המשלב בין הכדורגל לכדורסל. משחק הנכלל במסגרת המשחקים האולימפיים אך למרות זאת אנו יודעים עליו כל כך מעט אם בכלל. מדובר במשחק עם כדור שנמסר ביד בין שחקני הקבוצה המנסים למנוע משחקני הקבוצה היריבה לגעת בו. בכל קבוצה ששה שחקני שדה ושוער, סך הכל שבעה שחקנים על מגרש בגודל של פחות מחצי מגרש כדורגל סטנדרטי. הכדור קטן יותר מכדורגל ומשחקים בו בשני גדלים המותאמים לגודל כף היד של גברים או נשים. ניתן להחזיק את הכדור ביד אחת כך מה שקובע את איכות המשחק זה לא הכדור זו היד המחזיקה בו.

 

כדוריד הוא משחק קבוצתי המפתח יכולות טובות של עבודה בצוות. בעולם הדינמי של היום, כאשר האתגרים מורכבים ומחייבים פעולה מהירה והתמחויות בידע ובכישורים, עבודת צוות היא דבר חיוני. עבודה בצוות היא כלי נרכש ומגרש הכדוריד הוא מקום נפלא לאימון ופיתוח כישורים שכאלה. כאן זה לא הכדור קובע כי אם היד המחזיקה בו מוסרת ומבקיעה שער. גודל הקבוצה תואם בדרך כלל את גודל הצוותים בארגונים שונים, בכיתות לימוד ובחברות הייטק. המשחק על המגרש התמצאות במרחב תוך שיתוף כל חברי הקבוצה להשגת המטרה להבקיע שער היא הכנה  של הילד להמשך מסלול חיים בעבודת צוות.

 

פעילות ספורטיבית על מגרש הכדוריד תורמת רבות לשיפור הביטחון העצמי של הילד ולזהות העצמית שלו בתוך קבוצת חברים בעלי אותה מטרה ספורטיבית. זה לא הכדור זו היד של המאמן המלמדת והמכוונת לצניעות המאפשרת שיתוף פעולה בין כל חברי הקבוצה. רק באופן הזה יכולה הקבוצה להתקדם לעבר שער היריב ולהבקיע שער ניצחון. פיתוח תרגילי התקפה, אימוני שוערים והעשרה בנושאי אתלטיקה תורמים רבות  גם הם לחיזוק שררי הגוף ולפיתוח שרירי ידיים ולקואורדינציה טובה. אימוני הזריקה והמסירה המתקיימים בחוג תורמים לתאום עין יד תוך כדי תנועה ולשליטה בכדור.

 

למרות שבארץ החלו לשחק כדוריד כבר לפני כ-90 שנה המשחק לא צבר קהלים גדולים. איגוד הכדוריד בישראל המנהל את ענף הכדוריד בארץ, פועל להפוך את הכדוריד לענף מועדף ברמה הלאומית. בנוסף, יזם האיגוד את פרויקט 2024 שמטרתו להגיע עם נבחרת הכדוריד לאולימפיאדת פריז בשנת 2024. לכן בשנים הקרובות ישקעו מאמצים רבים לקידום הענף, יטופחו מרכזי אימון, יוכשר סגל דינמי ומקצועי והענף יזכה לחשיפה תקשורתית ולטיפוח דור צעיר של שחקנים. זו הזדמנות פז עבור ילדכם להשתלב בענף ספורט מהנאה הפותח שלל הזדמנויות אישיות להצלחה ואתגרים רבים למימוש. כי זה לא הכדור זו היד המשחקת.

 


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: